Wij willen jouw gebruikerservaring optimaliseren met cookies. Als je akkoord gaat, gebruiken wij cookies om jouw gebruikerservaring te personaliseren en te verbeteren door inzicht in jouw gebruik van onze website. Voor meer informatie en het wijzigen van je cookie instellingen, verwijzen wij je naar ons privacy en cookie statement.

Ik ga akkoord

Tamara

"Denken in concepten. Ik zie nieuwe mogelijkheden"

Van 1978 t/m 1988 was ik directie-assistente en vanaf 1984 directeur van de Benelux vestiging STOREbest B.V. Destijds een van de grootste winkelinrichters van Europa. In die tijd heb ik succesvolle winkelformules mogen ontwikkelen voor o.a. Coop, Makro (Nederland/Zuid-Afrika/Verenigde Staten/Groot-Brittannië), Albert Heijn, BP (NL en B), Esso, Ceteco van Ommeren (Honduras, Salvador).

In 1988 ben ik gaan werken voor de grootste retailer van Europa, in de centrale van de Detailhandelsketen Tengelmann Warenhandelsgesellschaft in Mülheim an der Ruhr en werd verantwoordelijk voor bouw- en inrichting, winkelonderhoud, technische inkoop, formule & brand management voor meer dan 6.000 supermarkten in Europa. Tengelmann voerde destijds 13 devisies, o.a. Tengelmann, Kaiser's, Kaiser's Drugstore, Grosso, A&P, Löwa, Ledi, Charlie's Farm, RRR, Obi, Plus, LeDi, KIK en Modea.

Na een generatiewisseling bij Tengelmann in 1998 heb ik mijn eigen consultancy bureau opgericht genaamd Interlink GmbH. Sindsdien adviseer ik voornamelijk Nederlandse bedrijven hoe zij hun producten het beste op de Duitse markt kunnen plaatsen. Hiervoor ontwikkel ik de juiste marketingstrategie, verzorg het contact met decisionmakers in de branche, ontwikkel verpakkingen en displays en zorg ervoor dat alle juridische en logistieke aangelegenheden tot in de puntjes worden verzorgd. Enkele projecten waren onder andere Royal Comfort (company own brand voor toiletpapier, dameshygiëne, babyluiers), Zendac Microfaserproducten, Coast Germany, Lederrein reiniging en onderhoud van leder, Schreyeck skai groothandel. 

Uit mijn werkzaamheden voor Interlink kwam meer en meer de vraag om de marketing op internet te verzorgen. In 1998 was dat allemaal nog niet zo handig geregeld. Daarom heb ik in 1998 hiervoor een aparte werkgroep opgericht. Deze werkgroep heeft uiteindelijk geleid tot de oprichting van TOPFIND B.V.